...r@k@n nI@g@ t@ukE BloG...

@nd@ @d@L@h pEngUnJuNg yG kE:


Student Life @ USM - part 3

3
Assalamualaikum W.B.T

Hari nie aku takde kelas langsung...Terbaek!!!... Tapi tak bermakna leh relax-relax, mengediks santai lepak dalam bilik... Esei tak siap lagi...Naya-naya....Malam tadi pukul 3 lebih baru tido...Itu pun sebab bijik mata nie rasa macam nak tersembul keluar dah...Dah tak lalu nak hadap laptop...

Pagi tadi dalam pukul 9 lebih, kluar breakfast dekat area Bukit Jambul...Melantak nasi minyak ayam + teh o ais + kueh seketoi (asalnya aku ambik 2 ketoi, tapi kutu mana ntah pi tibai karipap aku) kat warung pokok ceri...Warung tepi jalan je, tapi ada macam-macam menu breakfast ready made...Lepak sekali dengan roomate aku, Syukry a.k.a abah, Rais kelendiaq dan Mat Duan (dia nie cucu saudara pelakon Mahmud June).. .Hehehehe... Pesal pe kat belakang nama Rais tue ada word 'kelendiaq', hanya kami 3 orang je tahu... Gedebak-gedebuk makan + sembang + gelak + ngumpat sampai pukul 11...Sat je masa dah berlalu dekat 2 jam...Tetiba tringat esei haram tak siap lagi...Apa lagi,kalut la balik hostel balik...Konon-konon nak pulun la siapkan esei...Sampai kat hostel, lepak plak dah kat bilik Rais kelendiaq kat hostel Tekun...Sempat lagi sembang + gelak + ngumpat seround...Tengok-tengok jam dah pukul 12...Tak boleh jadi nie, makin lama dok kat bilik diaorang nie, makin banyak dosa kering kontang aku dapat... Nak kena cabut balik bilik ... Bilik aku ngan bilik Rais kelendiaq  kat blok yang lain... Dia dok kat hostel nama Tekun, aku ngan Syuk plak dok kat hostel nama Saujana...

Sampai bilik, londeh dulu apa-apa yang patut... Bagi selesa dulu beb... Keselesaan itu penting, tambah-tambah time nak jalankan aktiviti memerah sel-sel otak... Dah selesa apa bagai, start tarik kerusi meja study, duduk, on laptop, lepas tue........ bukak FACEBOOK!!!!!... Ini yang aku malas nie... Asal lapisan kulit bontot aku jejak kerusi study je, automatik aura kemalasan mula melanda...Deyyyyyyyyyyyyy... Ini macam bila assignment mau siap!!!!!...Hah, ada satu lagi bab yang nyakitkan hati aku... Nie semua assignment english punya pasai... Nama aku tercicir dari hantar tugasan... Walhal aku dah submit... Itu dah sepasal... Yang paling aku stress, nak pegi jumpa lecturer BI aku tue... Sampai sekarang nie aku still tak dapat jumpa dia untuk aku luahkan permasalahan yang melanda... Call tak berjawab... Pegi ofis dia direct ja takdak kat bilik....Nie macam mana nie... Arghhhhhh...sakit otak!!!!!

Tue jelah...Okbai...

  ~from taiping with love~

3 comments:

jaakechik said...

result jue dah kuar ekk? jaa x tau pun lagi tu... result jkp pun jaa x tgk lagi ni. dgr kata ramai yg dapat f kan? adeh. jaa lah tu salah sorang. konfem!

jaakechik said...

nape dah x update? hilang semngat ke?

jaakechik said...

haih senyap jerk...kenapa?

Post a Comment

...rEpoRt kEsIh@t@n...

Daisypath Anniversary tickers