...r@k@n nI@g@ t@ukE BloG...

@nd@ @d@L@h pEngUnJuNg yG kE:


Aku, MUET dan dot dot dot - Part 1

0
Assalamualaikum W.B.T

Jam kat laptop nie dah tunjuk pukul 1:30 pagi...Patutnye aku dah mengembara dalam alam mimpi...Tapi malam nie, idak le plak rasa ngantuk...Pehal nye ntah...Nak kata siang tadi aku ada buat upacara tido,xde plak...

Erm,ape ye aku nak story kali nie ek??? Actually banyak benda leh nak di'story'kan, tapi signal dari otak tak sampai le plak ke jari...Ermmmmmmm....

Ok,dah dapat idea...Nak story pasal MUET lah...Dalam entri sebelum nie aku ada tulis sket pasal aku akan duduki 'Speaking Test' untuk MUET...So far,alhamdulillah aku dah lepas pun test tue...Aku duduki test  pada 9 Julai yang lepas kat SMK Dato Onn, Butterworth...Pukul 7.15 pagi aku dah start moto pegi ke sekolah tue..Sebab aku kena ada kat tempat test tue pukul 7.30 pagi...Takde la jauh mana pun sekolah tue dengan rumah aku nie ha...Tak sempat nak puas rempit,dah sampai kat depan gate sekolah...Macam biasa la,time tue budak2 sekolah baru sampai...Trus tetiba tringat zaman2 aku sekolah dedulu...Best jugak klu dapat kembali ke zaman tue kan..Sure aku akan score gila babeng punya untuk SPM terutama subjek KIMIA...Hahahaha...Sebab ape aku nak score subjek tue???? Sebabnye aku FAIL paper kimia masa SPM dulu...Terus nampak buruk gila result SPM aku..Cis....

Masa sampai kat gate sekolah tue, mata aku dah melilau dok cari sapelah nak bakal jadi kaunter pertanyaan aku...Soalan pertama yang aku nak tanya, kat mana tempat parking moto...Soalan kedua plak,kat mana tempat exam MUET...Soalan ketiga plak, kat mana toilet...Soalan keempat, tak terfikir lagi time tue...Usha punya usha,nah dah jumpa mangsa...Sorang budak lelaki yang jika dinilai dari cara berpakaian dan lokasi tempat dia berdiri time tue (budak tue berdiri kat pagar,sambil dok perati budak2 sekolah masuk), menunjukkan beliau adalah seorang pengawas...Tanpa was-was,aku brek mengejut btol-btol depan kaki budak pengawas tue...Sambil naikkan visor helmet MS88 kaler itam, aku ajukan soalan pertama...

"Dik, abang nie nak amik exam MUET. Kat mana ye abang yang ensem nie nak parking moto?"

"Ooooooo.Tue ha tempat parking moto" Budak pengawas tue tunjuk tempat parking moto dengan kaedah melunjurkan jari telunjuk beliau.

"Ok dik,terima kasih na"

Dengan sepantas kilat,terus aku parkingkan moto...Dah siap gantung helmet dan lock handle moto,mata aku jalankan operasi seterusnya...Cuba usha-usha kot-kot la jumpa insan yang datang ke sekolah tue dengan niat yang sama macam aku...Nah,operasi berjaya...Aku terperasan sorang mamat india macam tengah dok tanya something dengan pak guard...Dari corak pemakaian beliau (mamat india tue pakai long sleeve ngan slack), aku tersangat la pasti yang beliau mempunyai nawaitu macam aku jugak...

Slow and steady, aku pegi rapat kat mamat india tue...Bermula soalan kedua aku untuk pagi tue...

"Hi, u datang untuk MUET jugak ke?"

Aku memulakan pertanyaan...Dan jawapan yang diberi seperti yang aku impikan...Cantik,misi mencari geng untuk pagi tue dah berjaya...Nama mamat tue Mohan...Aku tanya si Mohan tue, tau tak kat mana tempat exam...Dia cakap dia tau..Tambah plak si Mohan nie ex-student sekolah tue...Nah,makin bertambah mudah misi aku untuk cari tempat exam MUET...Aku pun follow la si Mohan...Sambil-sambil tue sempat la jugak aku tanya serba sikit kat Mohan pasal MUET nie...Sebab aku memang takde buat preparation apa pun...Datang ala-ala koboi je nie...Mamat india nie pun crita la serba sikit pasal speaking test MUET nie...At least,aku ada la sikit input...

Sampai je kat tempat exam tue, perghhhhhhhhhhhh....Semua calon persendirian yang nak amik test skali dengan aku pagi tue muda-muda belaka...Nampak gaya macam aku yang paling tua...Hampeh...Tetiba ase nyesal gile tak amik MUET masa kat poli dulu...Tapi takpe,aku tetap buat muka slumber je...

Bersambung...........


  ~from taiping with love~

0 comments:

Post a Comment

...rEpoRt kEsIh@t@n...

Daisypath Anniversary tickers