...r@k@n nI@g@ t@ukE BloG...

@nd@ @d@L@h pEngUnJuNg yG kE:


...22 hari sudah...

2
ASSALAMUALAIKUM W.B.T

Dah 22 hari aku dianugerahkan darjah kebesaran yang membawa gelaran 'P.A.P.A'...Sangat-sangat tak sangka yang sekarang nie aku dah ada anak..Macam tak caya bila tengok surat beranak Amani tertulis Nur Arissa Amani binti MOHD FAIZAL <--------------nama aku nih...

Apa pun,Alhamdulillah di atas kurniaan terbesar dalam hidup aku...Sekarang nie dah ada perubahan dalam hidup aku dan wife..Sebelum Amani lahir,kalau aku call wife aku,tak sempat berdering 3 kali,gerenti wife aku dah angkat fon punya lah..Sepantas kilat beb..Biasa la,hp ade kat tangan la katakan..Tapi sekarang, 2-3 kali redial baru berangkat fon..Takpe-takpe,aku faham sekarang nie wife aku sibuk dengan Amani anak papa..

Kalau dulu,aku cukup tak berani nak pegang new born baby..Bukan ape,takut terkulai leher baby tue..Lembut lagi la katakan..Tapi sekarang tidak lagi!!! 2-3 minggu sebelum Amani lahir,aku giat menjalani latihan dukung baby..Terima kasih kepada akak aku sebab bagi aku gunakan baby Aliya untuk latihan..Untuk makluman korang,akak aku pon baru je lahirkan sorang baby gurl yang comel..Nama dia Nur Aliya @ baby Aliya,lahir pada 12/10/2010..

Sekarang nie,aku bukan je dah teror dukung baby,siap teror mandikan baby lagi,ok...Terima kasih kepada abah dan abang ipar aku di atas latihan teori dan amali yang diberi...Aku suka mandikan Amani sebab dia suka dengan air..Tak nangi-nangis..Nasib baik Amani suka air,kalau tak mau haru biru jadinye nak mandikan..

Apapun,terima kasih kat mak dan abah,akak-akak dan abang ipar aku dan mak dan ayah mertua aku sebab banyak bagi bimbingan dan panduan dalam menguruskan Amani..Aku kan budak baru belajar nak jadi PAPA,so memang banyak benda yang aku tak tau..

p/s: tak sabo-sabo nie nak balik weekend nie..nak dukung Amani...


~from taiping with love~

2 comments:

Hariz said...

Alhamdullilah.. Rezeki daripada Allah Bro :)
Nanti lagi cekaplah yea :)

http://profhariZ.com

Anonymous said...

besnyer ade baby!!!

Post a Comment

...rEpoRt kEsIh@t@n...

Daisypath Anniversary tickers