...r@k@n nI@g@ t@ukE BloG...

@nd@ @d@L@h pEngUnJuNg yG kE:


...home sweet home...

9
ASSALAMUALAIKUM W.B.T

Seronok kan bila rumah kita sentiasa dalam keadaan bersih,tenang dan sedap mata memandang..Kena pulak dengan tema yang menarik..Peh,memang sehari tak keluar rumah pon takpe..

Aku nak share sikit dengan korang suasana dalam rumah aku..Aku dan wife sangat berminat untuk deco rumah tema ala inggeris..Vantage gitu..So,sejak dari bulan Jun,aku dan wife dah start deco rumah ikut tema inggeris nie..Sebelum nie tema rumah aku krim+coklat..

Kenapa pilih tema vantage@ala-inggeris nie??? Mudah je reason aku..Aku memang berkenan giler dengan deco ala-inggeris nie..Tak tau la kenapa..Lagipon,aku memang suka warna putih..

Tapi,nak deco rumah ikut tema nie ada cabaran tersendiri..Tambah-tambah lagi kat tempat aku,Taiping..Sangat susah nak dapatkan perabot dan perhiasan ala-inggeris nie..Tapi,bila dah dapat perabot@perhiasan yang kita nak tue,memang sangat puas hati..

Actually sekarang nie aku masih tengah decorate ruang tamu aku..Sekarang terpaksa stop sekejap,pasal wife aku baru bersalin..

Ok,jom aku nak share sikit gambar-gambar yang sempat aku snap..

~nie tema rumah aku sebelum nie, Krim + Coklat~


~ruang tamu yang telah diberi sentuhan ala-inggeris~


~hiasan dinding~


~tema ala-inggeris,mestila kena ade bunga ros sepasu~


~kabinet tv kaler putih (yang cantik) nie punya la susah nak cari kat Taiping~
~Yang tak cantik belambak le~
~TV je yang buat aku sakit mata tengok..Nak kena tukar pakai LCD nie~





~from taiping with love~

9 comments:

Misshy Innz said...

cantik ! ;D

Dyla Dahlan said...

urghhh!!cntiknye! idea sape ni? wife ke?

ISZA said...

cantik.. :D,
akak tak rasi dengan tema inggeris ni.. macam tak praktikal dengan akak..

5zal said...

Innz: tq..
vintage rose: idea both of us..main idea dr saya
kak isza: akak praktikal ngn tema pe?

May Maisarah said...

whoaaa....lawa2....nice...

besar btol efek warna pd ruang kan?
bile cat kaler cerah terus ruang nmpak lg luas dr sebelumnya.

ohhh rindu kt rumah sendiri....

A.I said...

wahhh! mana-mana tepeng?
tak mau jempot dtg rumah? hahahahhaa.


neway seryes cun!
tetiba rasa tak sbr nak ader rumahh... huahhh.

5zal said...

cikmay: nak bagi ruang kecik jadi luas kena main dgn efek warna..biasala,umah kos sederhana nie ruang xluas sgt kn..

aisha: org tepeng jugak ke?wat deco kt umah sendiri seyes puas hati..hehehehe

A Fans of Lee Family said...

wow...cantik.....
suke jugak english style....
lebih suke english classic...:) hehe

Hilal Azmi said...

Wah... simple n nice...inilah rumahku syurgaku...yezza..

misterlAl
lAl

Post a Comment

...rEpoRt kEsIh@t@n...

Daisypath Anniversary tickers