...r@k@n nI@g@ t@ukE BloG...

@nd@ @d@L@h pEngUnJuNg yG kE:


...begini kisahku...

6
ape korang rase bila korang DITUDUH n DIMALUKAN di dpn orang ramai kerana MENCURI!!!..padahal korg xbuat pon aktiviti x berfaedah nie..kisah tragis+ngeri nie telah berlaku kepada AKU...begini kesahnya..

satu ari 2 aku ke Jusco Tebrau City ngan housemate aku, nun di johor bahru sana..pegi ke sana dengan niat yg suci nk bli baju kemeja nk pakai g ofis..lps dah jumpa baju yg aku cari,aku gi plak kt area pakaian kanak2..saje nk usha baju utk anak buah aku kt kpg..tgh usha punya usha,tetiba aku dirempuh oleh sorg akak yg agak besar saiznya..time 2 akak tue tgh pegang bapak punya byk baju baby..pe lagi,abis bertabur le baju2 yg akak 2 pegang atas lantai..disbbkn aku nie jenis hati mulia,aku pn tlg la kutip baju yg berterabur atas lantai..yg ampehnye,dah le aku ni tlg kutip,bleh plak akak tue sound aku..dia kata aku ni buta ke xnampak dia kt situ..pulak dah..aku ase2 td akak tue yg rempuh aku..last2 aku plak yg kena sound..tp xpe la..janji aku tlg iklhlas kn..

lps dah jumpa baju yg aku berkenan nk kasi kt anak buah aku,aku pon pegi le ke kaunter..kt kaunter,bleh plak aku beratur kt belakang akak yg membuat rempuhan kt aku td..nk dijadikan cerita,masa akak 2 nk bayor baju2 yg dia beli tue..tetiba dia jadi mengelabah..aku dengo la dia cakap "alamak,mana wallet aku?"..akak tue gelabah kaw2 punya..tetiba dengan selambe badak akak tue jerit sambil tuding jari gemok dia kt aku, "hah,dia ni la yg curi wallet akak"..pulak dah!!!...mampos aku wei...time tue jugak,suasana jadi hura hara..tetiba dtg 2 org security guard tarik aku kuar dr barisan..semua org dah mula memerhatikan aku dgn pandangan yg serong+melencong..siot2..xpasal2 aku kena tuduh mencuri..time 2 jgk housemate aku dtg kt aku..jenuh aku dok nafikan masa aku disoal siasat oleh security guard tue..tp akak tue tetap cakap aku yg curik..dia ckp aku curik dompet dia masa kejadian kt tempat baju kanak-kanak td..wak lu!!!..tiba-tiba,sorg budak kecik menghampiri akak tue sambil berkata, "mama,amik balik wallet mama. adik dh x larat nk pegang dah"..semua mata tertumpu kt budak kecik tue..rupe2nye,wallet akak tu x kena curik pon..akak tue suh anak dia tlg pegang masa dia sibuk dok pilih baju..ceh..

disebabkan termalu yg amat sgt,akak tue laju je hulurkn duit rm500 kt aku tanda mintak maaf..ceh,dia ingat ngn rm500 tue cover balik ke malu yg aku dpt td?..BOLEH BLAH LA..tp kn,rm500 tue beb..rugi asenya x amik kn..klu korg la kn,ase2 amik x?..akhirnya,disebabkan poket aku pon agak kering time tue,aku pon decide utk amik je rm500 sambil ketepikan maruah aku yg telah tercalar td..tp ditentang keras oleh housemate aku..dia kata maruah xboleh dibeli dgn wang ringgit..walaupon aku stuju ngn pendirian housemate aku 2,tp tgn aku ttp nk jgk amik duit rm500 yg akak tue nk kasi..time tue housemate aku menampar tgn aku sambil berkata " woi pejey,bangun!!!..ko ngigau ke wei?..." aku pon bangun terpinga2..rupenye kejadian td tue MIMPI rupenye..cis cis cis..

demikian la kisah aku di alam MIMPI..hehehehehe..

p/s: sori aRr klu korg ase ending cite nie cam ampes setelah penat korg baca ek..

~from taiping with love~

6 comments:

attyfir said...

adeh..ingt..truly story ..baru nak puji .masih ade insan yg mulia kat muka bumi .ni....ekeekkeke..

Anonymous said...

haha
penat aku percaya n kesian

NomborSebelas said...

saman je akak tue.. :)


http://nomborsebelas.blogspot.com/

gymah said...

saman saman.. hihih

acap said...

hehe..ingat crita betul td

sarah shafie said...

semngat baca..tibe2 mmpi..best dpt 500..huhu

Post a Comment

...rEpoRt kEsIh@t@n...

Daisypath Anniversary tickers