...r@k@n nI@g@ t@ukE BloG...

@nd@ @d@L@h pEngUnJuNg yG kE:


...cerita yg kurang sedap didengar...

0
salam semua..adoi,dah 2 ari aku x post pe2 entri..sbb ape?..sbb aku balik kampung..hehehe..aku ni klu balik kampung,mesti bz gile aRr..so ari nie,aku terasa kegatalan yg amat sgt di setiap jari jemari aku nih..kali ni,aku nk stori sket pasal beberapa berita yg aku baca dalam akhbar METRO keluaran 25 April 2010..

AKHBAR METRO, MUKASURAT 5..kes student lelaki mati sbb jatuh dari bangunan..firstly,AL-FATIHAH untuk arwah..tp kn,ada benda yg kurang sedap dibaca ttg kes nie..yg kurang sedap tue adalah punca bagaimana student tue boleh terjatuh..mungkin korg ade kot baca pasal berita ni kt metro..kepada yg ade terbaca brita nie,mesti korg tau kn nape student 2 terjatuh kn..kepada yg x baca,korg cari la sendiri ek..aku xmo citer kt cni sbb boleh mengaibkn..buta je dpt dosa kering..yg aku nk sentuh kt cni,berbaloi ke wat tindakan mcm 2?..ambil tindakan sehingga hilang nyawa..bg aku,SGT2 x berbaloi..so,hargailah kehidupan kita nie k..

de satu lg stori dlm paper metro smlm gak yg kurang sedap dibaca..siap publish beso2 kt muka depan lagi..KUPU-KUPU MALAM BERTUDUNG!!!..maksud 'kupu-kupu malam' tue mesti korg taw kn..yg xsedapnye adalah 'kupu-kupu' ni bertudung!!..pe kejadahnye nie??...aku pon x paham la org skrg nie..ske wt tindakan tanpa fikirkn kesan kt org lain..klu nk wt kerja haram+x senonoh pon,jgn la libatkan apa2 yg boleh beri kesan kt org lain..wt keje xsenonoh,tp pakai tudung..si pelaku ni cakap dia pakai tudung sebab nk cover aktiviti dia..elo beb,byk cara len yg leh wt utk cover kje mengarut tue..tp jgn la libatkan isu tudung nie..bila wt mcm nie,secara x langsung akan berikan imej yg buruk kepada wanita2 yg bertudung..org akan start pikir,wanita yg pakai tudung xsemestinya baik..sbb pe org pikir cam tue?..sbbnye ade sesetengah individu yg menyalahgunakan kegunaan tudung..mcm pepatah de ckp, 'SEBAB NILA SETITIK,ROSAK SUSU SEBELANGA'..so,renung2kan le..

~from taiping with love~

0 comments:

Post a Comment

...rEpoRt kEsIh@t@n...

Daisypath Anniversary tickers