...r@k@n nI@g@ t@ukE BloG...

@nd@ @d@L@h pEngUnJuNg yG kE:


...panas tol hati aku..

1
ari nie tepat jam 5.30 pagi, aku dah selamat tiba kt JOHOR BAHRUku yg terchenta..(tp TAIPING ttp di hati, 4EVER tau)..smlm bertolak dari bus stand kamunting jam 9.00 mlm..hah,1 benda yg buat aku panas ati toi masa nk nek bas smlm..hangin toi..camni,smlm aku sampai kt bus stand jam 8.45 mlm..sampai2 sane,aku dok le cari mana la bas yg nk g JB..usha punya usha,upernye bas x sampai lg..sementara nk tunggu bas,aku pon dok le lepak kejap..time tue,aku terserempak ngn parent bestfren aku..pe lg,aku pon layan borak la kejap kn..(peramah+sopan santun la katakan)..time dok borak 2,bas yg nk bawak aku g JB pon sampai..jam time tue dah 9.05 dah..sampai2 jer trus dia bunyikn hon..bapak punya bising..xpe la kan,aku pn tgk xde org nek lg..aku pon selamba badak la smbg borak..pas 2,drebar dia kasi hon skali lg..aku pon minta diri dlu la dr parent bestfren aku 2..ckp bas dah nk jln..bila aku nek je bas n serahkan tiket bas kt driver bas 2,(pakcik tua dah) lh dia sound aku, "bas dah nk jln nie,dah lambat..dok sembang pa lg"..tepet je dia sound aku sambil wt muka x puas ati..aku pon nek panas gak le..tau le maybe salah aku gak kn,sbb nek lmbt..tp xle lmbt mana pon,sal lps aku nek,belambak lg br nk nek..yg aku panas,dia yg dtg kt bus stand tue lambat dia x kire..aku yg nek lmbt sket ni sedap dia je dia sound..aku malas la nk sound balik,sal aku tgk org tua..satg kata aku nie kurg ajaq plak kn..tp bg aku la,cam tue ke cara layan penumpang?..xbley ke ckp elok2?..guna la intonasi suara yg lembut sket bila bercakap..nie x,main lepas je..ingt dia tua,dia lh ckp suka hati la kt org muda?..dia ingt org muda je kot kena hormat kt org tua?..org tua xpayah hormat kt org muda?..boleh blah la..tunjuk la sket tauladan yg baik kt org muda..nie klu org tua pon sikap camni,so jgn complain la kn klu anak2 muda skrg ni byk yg kurang ajar..mengenangkn aku malas nk pjg2 cite+tmbh dosa kering,aku wt bodo je..tp dlm ati panas beb..siot toi..

so,ingatlah wahai semua..xkire la kite ni org muda ke,dah berusia ke..kena la saling hormat menghormati..jgn le cakap men lepas je..ingat org ske ke klu kita ckp ikut sedap mulut..huh..renung2kn lah ye..

~from taiping with love~

1 comments:

Unknown said...

x cite kt ayg pun syg.....sabar ye...hehehe....

Post a Comment

...rEpoRt kEsIh@t@n...

Daisypath Anniversary tickers