...r@k@n nI@g@ t@ukE BloG...

@nd@ @d@L@h pEngUnJuNg yG kE:


...road to TAIPING - "syg, abg dah pulang!!!!...

0
alhamdulilah,akhirnya tepat jam 8.30 mlm, aku selamat sampai ke kampung halamanku yg TERCHENTA,TAIPING le mana lagi..huhuhuhhuhuhuhu..hatiku sungguh gumbira..yg lebih menggumbirakan hati ini, aku bakal dpt melepaskan rinduku pada WIFE TERCHENTA..muah muah muah..ok2,jom kite flashback balik 'road to TAIPING - "syg, abg dah pulang!!!!' aku ni ek..check it out!!!

road to TAIPING-"syg,abg dah pulang" aku ari nie bermula jam 10.30 pagi..aku memulakan tour aku ni dgn menyeludup keluar dr ofis secara senyap2 bersama2 dgn ofismate+housemate+roommate aku, sedy utk ke terminal pengangkutan awam larkin..trimas kepada ofismate aku, faisal a.k.a acai coz sudie utk menghantar kitaorg gi terminal bas larkin..jasamu akan kukenang..ceewaahhhh..kt bus stand larkin,aku dgn penuh keceriaan menuju ke kaunter KONSORTIUM BAS EXPRESS (nie dh kire bas panel aku le)yg bakal membawa aku ke destinasi road to TAIPING-"syg,abg dah pulang" yg seterusnya, iaitu KEY EL..tour aku ke KEY EL ni turut disertai oleh sedy..satu berita yg agak menyepoilkn sedikit tour aku kali ni di mana aku telah dimaklumkan oleh petugas a.k.a akak jaga kaunter yg bas yg sepatutnye bawak aku g KEY EL bleh plak rosak..pulak dah..tp akak 2 dgn pantas menyelesaikan kekusutan yg dah mula nk memberontak dlm kepala otak aku nie..aku dan sedy ditawarkan satu bas yg len yg nk g KEY EL gak..sbb malas nk pikir2 pjg,aku n sedy blasah je nek bas yg tertulis dgn jelasnya MAJU EKSPRESS..ok le 2,asalkan sampai KEY EL cukup le..

aku bertolak dr terminal bas larkin jam 11.30 pg..mengikut perkiraan kasar,aku ni bakal tiba kt hentian bas sementara bukit jalil jam 3.30 ptg (lebih kurg la)..

*utk makluman ye,hentian bas puduraya kini ditutup sementara utk kerja2 baikpulih kot..so,bas dr selatan semua akan berhenti kt bukit jalil..

dipendekkan cerita,lebih kurg jam 3.30 ptg,aku n sedy pon sampai le kt KEY EL..kt sini,aku n sedy berpecah utk meneruskan tour masing2..turun2 je dr bas,laju ke kaki aku ni gi cari kaunter KONSORTIUM BAS EKPRESS yg skali lagi bakal bertindak sbg penaja pengangkutan aku (tp tiket kena bayar jgk beb,hehehehehe)..destinasi tour aku seterusnya adalah TAIPING..tepat jam 4.00 ptg, aku memulakan perjalanan utk ke destinasi utama road to TAIPING - "syg, abg dah pulang!!!!" iaitu TAIPING,PERAK..alhamdulilah,tiada sebarang halangan yg coba menghalang aku..syukur2..perjalanan aku berjalan lancar walaupon bila masuk sempadan PERAK, hujan mula turun (mcm nk beku dok dlm bas)..akhirnya, tepat jam 8.30 malam,aku selamat tiba di terminal bas kamunting..di sini,aku disambut dengan senyuman plg menawan oleh WIFE TERCHENTA..oh,.alangkah indahnya dunia..bagai ana yg punya..

demikian lah kisah road to TAIPING - "syg, abg dah pulang!!!! aku pada kali nie..

~from taiping with love~

0 comments:

Post a Comment

...rEpoRt kEsIh@t@n...

Daisypath Anniversary tickers