...r@k@n nI@g@ t@ukE BloG...

@nd@ @d@L@h pEngUnJuNg yG kE:


...jom baca, encik perokok...

2
Salam semua..
Tadi aku baru berkesempatana belek-belek akhbar Metro hari nie..Hampeh kan, dah tengahari baru nak baca paper..Ape-ape ajelah ye..Aku tertarik dengan satu berita nie..Disebabkan mengeluarkan kompaun kat seorang lelaki@pakcik sebab merokok di tempat larangan, seorang pegawai Jabatan Kesihatan kena belasah..Peh, naya-naya..Kisahnya seorang pegawai Jabatan Kesihatan nie tengah buat operasi penguatkuasaan larangan merokok kat Hospital Sultan Abdul Halim, Sungai Petani, Kedah..Masa tengah wat checking tue, maka terjumpa la pakcik nie tengah sedap hisap rokok kat kawasan surau hospital tue..Ape lagi, si pegawai nie pon kasi kompaun la sama pakcik yang tak tau peraturan tue..Tetiba,bleh pulak pakcik tue naik hangin satu badan..Terus dia ajak 2 geng lagi join sekaki untuk belasah si pegawai yng tak bersalah tue..Dan geng dia pon kategori pakcik-pakcik gak..Hai pakcik-pakcik sekalian, kenape la buat perangai huduh mcm tue?..Malu la anak-anak muda tengok..Tidak ke pakcik-pakcik yang tersangat handal menumbuk dan menendang nie tak tau yang hospital kan tempat larangan merokok?..Diulang sekali lagi ye..HOSPITAL ADALAH KAWASAN LARANGAN MEROKOK..bukan kawasan dibenarkan merokok..Jelas ye semua..Simpan molek-molek info nie dalam sel-sel otak korang (termasuk aku sekali)..


 
 

Tapi,itulah dia sikap rakyat Malaysia..Peka la sikit dengan peraturan..Bukan syok-syok je tau Kementerian Kesihatan buat peraturan nie..Lagi satu, nama pon kawasan hospital..Respect la sket kan..Hospital kan tempat orang yang sakit..Tau le korang nie perokok tegar..Tapi jangan la sampai dalam hospital pon nak bantai isap rokok..Agak-agak la..Tahan le kejap nafsu merokok korang tue masa kt hospital..Lepas dah keluar dari kawasan hospital tue,lantak korang la nak hisap berapa batang colok rokok pon..Ada aku kesah?..Kepada pegawai yang kena belasah tue,aku doakan beliau cepat sembuh..Dan banyak-banyakkan bersabar dengan cabaran yang sebegini..Teruskan usaha murnimu itu..Chaiyok-Chaiyok!!!!

p/s:Aku pon hisap rokok jugak..Tapi aku tak buat perangai huduh hisap rokok kat kawasan hospital ye..


~from taiping with love~

2 comments:

Ct Arina said...

hah..
nasib baek ko pon sedo ye~
haha!

5zal said...

aku bab2 nie sensetip sket..hehehehe...

Post a Comment

...rEpoRt kEsIh@t@n...

Daisypath Anniversary tickers