...r@k@n nI@g@ t@ukE BloG...

@nd@ @d@L@h pEngUnJuNg yG kE:


...Argentina kalah, aku kecewa...

0
ASSALAMUALAIKUM W.B.T

Entri khas sempena kekalahan memalukan ARGENTINA kepada Jerman..

Cait...

Punya la berkobar-kobar tadi aku dan 3 orang kawan aku pusing-pusing satu Pekan Kamunting cari port nak tengok Argentina ganyang Jerman..Semua kedai yang ade 'big screen', semua meja penuh..Last-last lepak kat Restoran D'Orange, restoran kawan aku masa sekolah dulu..Time sampai kt situ, tengok-tengok Argentina dah kena 1-0..Cait..Minit ke-3 dah bolos..Apa nie..!!! Adakah ini tanda-tanda kekalahan?..Tapi, aku tetap berfikiran positif..Relax la, banyak masa lagi..Gerenti Argentina leh score punya la..Tengok, betapa positifnya pemikiran aku masa tue.. Sambil layan nescafe ais ngan roti tampal telur goyang, aku mengharapkan Argentina boleh kasi sumbat 1 gol..Tunggu punya tunggu, roti tampal telur goyang pun dah selamat bermaustautin dalam perut aku, Argentina tak score-score jugak..Apa sudah jadi??...First half, masih 1-0..Takpe-takpe, ada lagi 45 minit lagi..Second half gerenti Argentina score punya la..Tengok, skali lagi aku mempositifkan minda aku..

Attack punya attack, akhirnya GOOOOOLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!...Cilakak, Jerman pulak yang dapat gol..Orang lain attack, orang lain dapat gol..Ion-ion positif dalam minda aku dah mula berkurangan seiring dengan gol kedua Jerman..Ion-ion negatif mula melancarkan serangan dalam minda aku..Petanda buruk semakin jelas..Aku masih mempertahankan teori bahawa Argentina masih boleh ligan lagi walaupun dah kena 2-0..Come on Messi, Tevez, Higuin, SERANGGGGGGG!!!!

Dan, sekali lagi kedengaran jeritan GOOOOOLLLLLLL!!!!!.......Jerman score sebijik lagi..3-0...Aku and da geng start tepuk dahi sambil nyanyi lagu Tan Sri S.M Salim, 'Apa dah jadi'..Ion-ion negatif semakin membesarkan jajahan dalam minda aku..Aku mula memandang tv dengan pandangan yang kosong..Harapan makin tipis..Tapi masih lagi ada sisa-sisa harapan..At least, biarla dapat gol saguhati pon jadi la kan..Tiba-tiba, Jerman bantai score sebijik lagi..4-0...Kali nie, sisa pon dah tarak..

Akhirnya, keputusan muktamad perlawanan suku akhir Piala Dunia 2010, Argentina diganyang oleh Jerman 4-0..Amik kau, Maradona..Aku kecewa,kecewa dan kecewa..Bukan sebab Argentina kalah 4-0, tapi kecewa sebab tak dapat nak tengok Maradona bogel..Cait!!!!


~from taiping with love~

0 comments:

Post a Comment

...rEpoRt kEsIh@t@n...

Daisypath Anniversary tickers