...r@k@n nI@g@ t@ukE BloG...


...mamak, kopi TAIK secewan...

2
ASSALAMUALAIKUM W.B.T

Ada sesapa tak yang berani kalau pegi kedai mamak pastu cakap macam nie,

" Mamak, kopi TAIK secawan..Buih lebih "

Hah, ada bran ka kawan-kawan? Tapi hakikatnya, sekarang nie memang dah ada kopi TAIK tau..Serius beb, nie bukan lawak senario atau mr.bean..

Meh aku citer sket macam mana kopi taik nie dihasilkan ye..Kopi Luwak nie sebenarnya diperbuat daripada biji kopi yang terhasil dari taik musang.. Mula-mula, musang akan makan biji kopi yang dah masak ranum.. Lepas tue musang tue sakit perut dan berak..Taik musang yang kesakitan perut akibat makan kopi ranum tue pulak akan dipanggang..Lepas tue terhasil la kopi taik musang atau nama komersialnya KOPI LUWAK...Yang lagi best, kopi taik musang nie adalah kopi yang termahal di dunia beb.. Harga dia RM 1600 sekilo dan hanya dihasilkan sebanyak 200 kilogram aje setahun di seluruh dunia..Ape ke heinya la kopi taik musang boleh jadi kopi termahal di dunia nie? Tak faham betul aku..Dan lebih mengejutkan, Pengerusi Majlis Ulama Indonesia kata kopi nie tak haram dan boleh diminum oleh orang Islam..Isk, yeke nie?

Aku tak berani nak komen pasal halal haram nie..Tapi kan, kalau la korang nie millionare @ billionare yang kemaruk nak minum kopi, adakah korang nak minum kopi TAIK nie? Kalau aku, say hye-hye bye-bye la..tak rela aku aku habiskan duit semata-mata minum kopi TAIK.. Aku lagi sanggup aku minum kopi 'O' takde gula woo..

p/s: ade sesape nak jual tak kopi TAIK aku? Murah je, RM100 je sekilo..Setahun leh kuar 1000 kg...Hahahahahaha..


~from taiping with love~

2 comments:

♥cutebabygirl♥ said...

eeeeeeeee
mcm jijik je!

faizal said...

cutebabygirl: aah, dengar pon dh jijik,camne la gamaknya klu minum

Post a Comment

...rEpoRt kEsIh@t@n...