...r@k@n nI@g@ t@ukE BloG...


...pesanan buat PENYAMUN...

3
aku hairan betul la dengan sifat manusia zaman sekarang nie..dah xder sifat PERIKEMANUSIAAN langsung..baru kejap td aku baca satu berita kat myMetro, seorang wanita yg berusia 58 tahun, dijumpai oleh suaminya berlumuran darah dalam keadaan muka, leher dan dada parah akibat ditetak oleh penyamun yg menceroboh masuk ke rumah mereka..kejadian nie berlaku kat Pangsapuri Intan, Ampang Permai..

aku baca laporan akhbar ni pon dah ase ngeri dah..xsanggup aku nak bayangkan macam mana keadaan mangsa yg ditetak nie..x dapat aku nk gambarkan mcm mana la situasi masa kejadian tue berlaku..kenapa lah si penyamun tue boleh pegi tetak makcik yg lemah dan x berdaya tue?..ape kudrat yg ada pada seorang makcik yg berumur 58 tahun????..OTAK TARAK KA MAU PIKIR!!!..klu dah kemaruk sgt nk menyamun sampai terketaq-ketaq tangan xlh tahan dah, samun aje la..tp x payah la gi tetak-tetak orang..amik ajelah ape benda yg korang nak...barang kemas ke,periuk belanga ke,lesung batu ke..amik amik amik..tp TOLONG LA JANGAN SAMUN NYAWA ORANG YANG TIDAK BERDOSA....ADA PAHAM KA PENYAMUNNNN!!!!!

~from taiping with love~

3 comments:

sarah shafie said...

hrap2 ade pnyamun yg bace kn??nk ambik, ambik jela kn?tak pyah nk tetak org bagai..

notti netti said...

betoi tu...eee...pehal laaa dlm byk2 kerja....menyamun jugak yg jadik idaman kalbu?

faizal said...

tue la pasal..xpaham toi le ape benda la yg ade dlm kepala penyamun nie..geram toi...

Post a Comment

...rEpoRt kEsIh@t@n...