...r@k@n nI@g@ t@ukE BloG...

@nd@ @d@L@h pEngUnJuNg yG kE:


...selamat pengantin baru, Muhafeez...

0
salam semua..
ari nie akhirnya aku berkesempatan untuk menghadirkan diri aku ke undangan majlis perkahwinan kengkawan..aku nie xpenah lg la sejak dah kawin nie berkesempatan nk dtg kenduri kahwin kengkawan aku yg dok luar dari taiping..so kirenye hari nie buat satu catatan sejarah la..hahahahaha..

hari nie merupakan hari perkahwinan kawan baik aku, Muhafeez@mopet. aku ngan dia adalah classmate masa sama-sama belajar kt PUO dulu..actually kenduri kawin nie adalah sebelah pihak pengantin perempuan,sebab pengantin lelaki umah dia kt Batang Berjuntai, Selangor..aiseh,lupa plak nk gto lokasi kenduri kawin nie la..huhuhuhu..kenduri nie dilangsungkan kat Tasek Gelugor, Pulau Pinang..klu korang nk tau,nie le pertama kalinya aku sampai ke Tasek Gelugor nie..huhuhuhhuu..

aku sebenarnya bukan pegi secara solo ke kenduri kawin si mopet nie..aku seperti biasa la kan,pasti akan ditemani oleh co-pilot aku..sapo lagi klu bukan wife terchenta la..dan untuk memeriahkan lagi rombongan ke Tasek Gelugor nie,classmate aku masa kt PUO dlu iaitu wanie, ieta, nadia dan iena pon join sekaki gak..tp x ramai le kn..just 4 orang je..ok la tue,aku pon dah lama x jumpa diaorang nie..disebabkan aku pon xtaw kt mana umah kenduri tue,so aku pon deal ngn diaorang nie untuk jumpa kt plaza tol kamunting utara..kitaorang janji nk jumpa kt situ kol 11.45 pg..kawan2 aku tue sampai tepat pada masanya,tp aku yg terlambat..huhuhuhu..mintak ampun ye kawan-kawan..

kiranya kol 12.15 jugak la baru kitaorang gerak masuk ke tol..dah lama gak sebenarnya aku nie x drive atas highway utk ke pulau pinang..yele,aku nie kan dok kt johor,so bila masa plak aku nk jln2 kt area penang tue..masa nek je highway tue,tetiba je aku teringat kenangan aku nek moto atas highway tue 2 tahun lepas masa aku keje sebagai technician kilang kt area bayan lepas..boleh dikatakan tiap2 minggu la aku ulang-alik naik moto EX5 aku lalu ikut highway tue..kenangan kenangan..

klu nk ke Taek Gelugor nie dari Kamunting sebenarnya amik masa dalam 1 jam je perjalanan..tp kena ikut highway la..klu jalan lama pon boleh,tp lambat sket la..lori banyak..dalam kol 1.00 ptg,kitaorg pon sampai le kat Plaza Tol Juru dan kt cni kitaorang kena bayar RM8.50 untuk perjalanan dari Plaza Tol Kamunting ke Plaza Tol Juru..xle mahal sgt pon kan..dari Juru nk ke Tasek Gelugor amik masa dalam 15minit je..x jauh mana pon..bila sampai kat Sungai Dua, kitaorang lepak seketika kat stesen minyak Esso.. kitaorang sebenarnya tunggu sorang lagi kawan kitaorang yg nk gi jugak kenduri si mopet nie..kt situ jugak 2 orang lagi member kitaorang iaitu nad n zura dah sedia menanti untuk konvoi sekali ngan kitaorang..sambi-sambil melepak menunggu, aku n wife terchenta layan mengunyah Mister Potato perisa BBQ dalam keta..sedap wooo..huhuhuhuhu..
nyam2,sedap toi mister potato nie

~bersambung~

p/s: citer nie panjang lagi sebenarnya..t aku sambung dalam part 2 ye..

0 comments:

Post a Comment

...rEpoRt kEsIh@t@n...

Daisypath Anniversary tickers